Tipsy

Drink met mate. Wat? Drink met je maten? We kennen het allemaal wel. Van die avonden waarbij de drank rijkelijk vloeit. Het beregezellig is. Je voor je gevoel heel de wereld aan kan. Denkt dat je kunt dansen als een pas afgestudeerde danseres van de dansacademie. Je intelligentie deze avond echt de spuigaten uitloopt. Je vrienden wordt met die verwaande muts. Joh, ze valt reuze mee ‘in het echt’.

In werkelijkheid, zeg je ja waar het nee moet zijn. Begrijp je soms niet helemaal wat de ander verteld, maar….we filosoferen zo fijn. We zitten echt op dezelfde golflengte, die van de drank welteverstaan. Dans ik de ‘oeps, ik stoot iedereen aan salsa’. Kijk ik met mijn linkeroog in iemands rechter broekzak. Zweren, dat ik recht loop, terwijl ik de gehele straat benut.

Nu zijn op dit moment de Havendagen aan de gang. Menig jaar heb ik op bovenstaande wijze afgesloten. Ieder jaar kraam ik in het rond: “Ik doe een beetje rustig aan hoor, dan heb ik nog iets aan de zondag.” Een loze belofte aan mezelf, behalve het jaar waarin ik zwanger was. Overigens ben je dan die ‘intelligente gesprekken’ ook snel zat. Deze avond ben ik ook eerder naar huis gegaan.

Die avond waarop we het ‘licht’ hebben uitgedaan en plaats namen op een bankje om iedereen naar huis te sturen, zal ik ook niet gauw vergeten. Nog even een broodje makreel gescoord, want aan het einde van zo’n avond moet er natuurlijk wel gegeten worden. Binnen twee seconden lag dat broodje op de grond. Hoe is het mogelijk? Gelukkig kon je van de vloer eten, dus geen probleem. Aan het einde van zo’n avond, als de verzadiging is toegetreden, weet je: morgen ga ik het zwaar krijgen.

Zulke avonden zijn om in te lijsten, ondanks de zware nasleep. Een gezellig avond is niet altijd in combinatie met drank hoor. Zeer zeker niet zelfs. Maar deze avonden of middagen hebben wel altijd extra ‘sjeu’, dit komt natuurlijk door het ontstane roesje. Voor dit jaar heb ik natuurlijk weer met mezelf afgesproken: rustig aan. Mocht iemand mij tegenkomen en loop ik niet recht, kijk ik in  je rechterbroekzak, spreek ik Afrikaans en doe de hokey pokey. Geen idee waar het door komt. Tenslotte zou ik rustig aan doen…..jij, ouwe zuipschuit.

12 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. MichielZiet
    aug 21, 2015 @ 18:29:26

    Genieten met sjeu in mate zou ik zo zeggen dan. 😊

    Geliked door 1 persoon

    Beantwoorden

  2. annet
    aug 21, 2015 @ 18:36:57

    Veel plezier, ik zal je niet tegenkomen

    Geliked door 1 persoon

    Beantwoorden

  3. Saskia
    aug 22, 2015 @ 01:27:02

    Whahaha zit nu (2.25) bij te komen op de bank van zo’n dorpsfeestje. Zo herkenbaar!

    Geliked door 1 persoon

    Beantwoorden

  4. shivatje
    aug 22, 2015 @ 13:43:57

    Wens je het nodige vermaak in je stappen op latere uurtjes als je geniet op jouw eigen manier. 😉

    Aum Shanthi

    Geliked door 1 persoon

    Beantwoorden

  5. Rob Alberts
    aug 24, 2015 @ 19:21:41

    Ouder wordend vraag ik mij elk glas af of ik wel zin heb ik de hoofdpijn de volgende dag.
    Elke volgende dag merk ik dat ik steeds minder tegen een volgend glas kan.

    Oh, wat heb ik in het verleden een plezier gemaakt.
    Vooral die wereld verbeterende oplossingen terwijl de zon ’s morgens opkomt en de laatste fles wordt geopend!

    Jij, ouwe zuipschuit ik hoop dat je heel veel plezier hebt gehad?

    Vrolijke groet,

    Geliked door 1 persoon

    Beantwoorden

Plaats een reactie

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Follow Simone Dokter on WordPress.com

Simone Dokter

rondvaart

rondvaarten en boottochten in en om Utrecht

joepblog

Miniaturen over vaderschap familierecht en nog wat dingen ----------------------------------------------- scroll down of klik op het pijltje

NUtblog

Ars longa, vita brevis

annick leest

een boekenblog

daanschrijft

over het bijzondere in het alledaagse

Trendy Goodies

Een site/blog waarin ik over ons leven, onze dieren, mijn creatieve ideetjes, mijn webwinkel Trendy Goodies en mijn leven met fybromyalgie schrijf.

samentegendehardewereld

Just another WordPress.com site

Jellybeats

a personal life style blog

dagelijks iets degelijks

een kijk op de wereld van wielrennen, muziek, literatuur, theater, film, erotiek en zoveel meer dingen die het leven aangenamer maken

Di's Storia

verhalen gedichten illustraties

Vertel me een verhaal

Digitaal atelier van Cathérine Ongenae

Luuk

Natuur en wat ik verder ontmoet

Anouk Fierens

#noukiestekeningetje

david troch

man van het woord

Vreemde avonturen in een klein dorpje

Met Nonkel Juul, Bieke en tal van anderen

Cindy Knoke

Photography, Birds and Travel

Martin Jan Melinga

Gezondheidsfilosoof en innovator | Een kritische blik op de maatschappij en de gezondheidszorg in het bijzonder. Pleit voor Leefstijl Gezondheidszorg. Op persoonlijke titel!

Gedachtenspinsels

Personal Lifestyle Blog

wanda politica

Wanda Dijkstra - iemand met ambities, meningen en fouten.

ZICHTBAAR ALLEEN

Een blog over poëzie

feetjeblogt

Het leven door de ogen van Feetje

Stukkie lezen?

In alles zit een verhaal

blogbydenisee

blogbydenisee

Blogger uit Amsterdam-ZuidOost

schrijft met plezier

Tifosa

Vrouw, mama, zot van mijn man en kinderen, lezen, sport, tv, eten en Italië

desperate huismus

De avonturen van een huismus in Chicago

Woolywoot

Kom, zullen we stilstaan? | weblog

Vintage Vision

Creatieve blog over mode, decoratie en fraaie hebbedingetjes!

reismeermin

Just another WordPress.com site

©urieuzeneuzemosterdpot

see it, feel it, enjoy it!

JEAN PHILIP DE TENDER

everything is a story

Henningsheim

Alltägliche Begegnungen

KoningsKrabbels | Sandra de Koning - van de Pol

Mijn Koningskrabbels gaan over Lief, Leuk, Lachen, Leven, Lessen, Lezen, Luisteren, Langdradig, Lastig, Lanterfanten, Lef, Laten & Later...

Life through Cat's eyes

What you seek is seeking you #Rumi

Denkgedachten

Een bescheiden poging om mezelf, de mens(heid) en het Leven beter te begrijpen

#sylviawitte

korte schrijfsels vanuit mijn onderbuikadres

watikzoalbeleef

This WordPress.com site is the bee's knees

Peter Gortworst

Korte en soms iets minder korte verhalen.

IMPREINTofficial

The official page of the artist created to host the project 'CUT OFF'.

Sonja leest&schrijft

You know you've read a good book wen you turn the last page and feel a little as if you have lost a friend

Pippi's hometown

een blog met sterke verhalen

Taallent

- Cor Verkade -